RAMOWY ROZKŁAD DNIA

OGÓLNY RAMOWY ROZKŁAD DNIA

6:30 – 8:00 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Swobodne zabawy w kącikach zainteresowań podejmowane z inicjatywy dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi, zabawy w małych zespołach. Tworzenie sytuacji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskutowanie. Czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe.
8:00 – 9:00 Gimnastyka poranna, czynności higieniczne, przygotowanie do śniadania, Czas na posiłek- śniadanie. Wdrażanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
9:00 – 10:00 Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową, zajęcia oraz zabawy dydaktyczne i edukacyjne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
10:00 – 11:30 Zabawy i gry ruchowe, sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka. Zabawy organizowane i swobodne w sali lub na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze. Tworzenie sytuacji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne. Przygotowanie do posiłku, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe.
11:30 – 12:30 Czas na posiłek – obiad. Wdrażanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
12:30 – 14:00 Odpoczynek. Słuchanie bajki, muzyki, relaksacja. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, ćwiczenia artykulacyjne, oddechowe itp., zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcje słuchową, zabawy kołowe, rysowanie. Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu według własnych zainteresowań i potrzeb dzieci, spacery, gry i zabawy ruchowe, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym; tworzenie sytuacji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne. Przygotowanie do posiłku, czynności samoobsługowe, higieniczno-sanitarne.
14:00 – 15:00 Czas na posiłek – podwieczorek. Wdrażanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
15:00 – 17:00 Zabawy dowolne według zainteresowań. Wspomaganie rozwoju dziecka – praca indywidualna lub w małych zespołach. Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne. Swobodna aktywność dzieci w kącikach zainteresowań, prace porządkowe. Rozchodzenie się dzieci do domu.