| 6:30 – 8:00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Swobodne zabawy w kącikach zainteresowań podejmowane z inicjatywy dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi, zabawy w małych zespołach. Tworzenie sytuacji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskutowanie. Czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe. |
| 8:00 – 9:00 |
Gimnastyka poranna, czynności higieniczne, przygotowanie do śniadania, Czas na posiłek- śniadanie. Wdrażanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych. |
| 9:00 – 10:00 |
Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową, zajęcia oraz zabawy dydaktyczne i edukacyjne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. |
| 10:00 – 11:30 |
Zabawy i gry ruchowe, sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka. Zabawy organizowane i swobodne w sali lub na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze. Tworzenie sytuacji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne. Przygotowanie do posiłku, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe. |
| 11:30 – 12:30 |
Czas na posiłek – obiad. Wdrażanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych. |
| 12:30 – 14:00 |
Odpoczynek. Słuchanie bajki, muzyki, relaksacja. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, ćwiczenia artykulacyjne, oddechowe itp., zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcje słuchową, zabawy kołowe, rysowanie. Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu według własnych zainteresowań i potrzeb dzieci, spacery, gry i zabawy ruchowe, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym; tworzenie sytuacji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne. Przygotowanie do posiłku, czynności samoobsługowe, higieniczno-sanitarne. |
| 14:00 – 15:00 |
Czas na posiłek – podwieczorek. Wdrażanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych. |
| 15:00 – 17:00 |
Zabawy dowolne według zainteresowań. Wspomaganie rozwoju dziecka – praca indywidualna lub w małych zespołach. Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne. Swobodna aktywność dzieci w kącikach zainteresowań, prace porządkowe. Rozchodzenie się dzieci do domu. |